Skip to main content
home-page
home-page

Denk mee voor een veilig verkeer

Grijp je kans om mee te praten over de verkeersveiligheid in De Panne!

Beleidsdoelstelling meerjarenplan

2019

Voorstel plan gemeenteraad

September 2023

In voege treden verkeersveiligheidsplan

Oktober 2023

Stap 1: bekijk het plan

Bekijk het plan

Stap 2: geef jouw suggestie(s)

Geef jouw suggestie(s)

Er zijn al 37 suggesties

Bekijk alle suggesties

Deze suggesties werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent

Reglementering

Alternatief traject fietsstraat Markt - Cura
Markt - Ollevierlaan tot einde - via kleine opening op parking Keesjesdreef - stukje Brouwersstraat, meedraaien in Vanelverdinghestraat - rond punt - Decoussemaekerstraat. Ollevierlaan voorrangsweg maken op kruispunt met Prins Albertlaan - Tegethofflaan. Voordeel ten opzichte van voorstel in het plan: Geen fietsstraat in Tegethofflaan: minder lang overlap tussen auto en fiets.
Tyas D.
0 0
Log in om te stemmen

Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen

Voetpaden!
Overal wordt de nadruk gelegd op fietspaden! Voetgangers worden stiefmoederlijk behandeld. Waarom buiten de bebouwde kom geen voetgangers officieel toelaten op de fietspaden. Bovendien zou het ook aangenaam zijn moesten de fietsers stapvoets rijden op plaatsen waar ook veel gewandeld wordt ( vb zeedijk)
Ike K.
0 2
Log in om te stemmen

Slimme groene fietsverbindingen

De Panne - Sint Idesbald fietsen
Op het kaartje staat een naast de verbinding, marktlaan (ollevierlaan eigenlijk) - kerkepannebosje ook een verbinding iets noordelijker: marktlaan - Willem Elsschotlaan (baaldje). Deze verbinding wordt niet besproken in de tekst maar is volgens mij een heel belangrijke verbinding voor fietsverkeer tussen De Panne en Koksijde. In Koksijde sluit deze verbinding aan op de talrijke fietsstraten daar naar overal in Koksijde. Dit wordt volgens mij echt een publiekstrekker mocht dit er komen, zowel schoolgaande jeugd, toeristisch fietsen, woon werk. Bij de verbinding die aansluit op het kerkepannebosje moet je uiteindelijk toch weer even op de drukkere Kokijdeweg rijden om dan ergens in te slaan in de kleinere straatjes naar Sint Idesbald toe. Indien er een verbinding is van de marktlaan en Willem Elsschotlaan kun je echt van Centrum DP naar Centrum Baaldje en verder zonder ook maar 1 drukke baan te moeten gebruiken. Mocht dit er komen ware dit fantastisch en geloof me: een druk gebruikte fietsverbinding genre de hoge blekker - ivwa in Koksijde
Pieter H.
0 0
Log in om te stemmen

Parkeren van fietsen

Keuze tss een 2de bewonerskaart of een afgesloten fietsbox
Ter hoogte van Plopsaland krijgen bewoners een bewonerskaart om kosteloos te kunnen parkeren tnv pretparkbezoekers. Kan men evt ook kiezen voor een fietsbox ipv een 2de bewonerskaart? Lijkt me interessant voor gezinnen die niet (bewust) over een 2de wagen beschikken, maar wel zeer frequent de fiets gebruiken als alternatief verplaatsingsmiddel?
Angélique B.
0 0
Log in om te stemmen

Parkeerplaatsen

Fietsparkeerplaatsen
Het zou handig zijn als er in de winkelstraat meer plaatsen zouden zijn om de fiets te parkeren.
Ritz B.
0 0
Log in om te stemmen

Inrichtingsplannen op gemeentelijke wegen

30 km/u thv Plopsa
Aan scholen is het overal 30km/u. Naar mijn mening zou thv de ingangen en parkings van Plopsa ook 30km/u mogen zijn. Er komen gans het jaar door veel kinderen.
Bertrand H.
0 0
Log in om te stemmen
Ontdek ze allemaal