- Ik heb problemen met mijn app.
- De container werkt niet. Ik wil een probleem melden.
- Kan ik als inwoner of tweedeverblijver ook een wegwerpbadge kopen?
- Ik heb al een afvalrekening (DIFTAR-rekning) bij de IVVO, heb ik dan nog één nodig voor mijn man, kinderen … ?
- Ik ben handelaar, mag ik ook afval droppen?
- Ik ben handelaar en wil ook een Drop&Go verkooppunt worden.
- Hoe kan ik geld op mijn afvalrekening plaatsen?
- Ik ben buitenlandse tweedeverblijver en ben mijn unieke code en login kwijt.
- Kan ik het resterende bedrag op mijn wegwerpbadge terugkrijgen?
- Wanneer begint de geldigheid van mijn wegwerpbadge te lopen?
- Wat is mijn afvalrekening?
- Ik kan als tweede verblijver via de Wastedrop App mijn Diftar-rekening (afvalrekening) niet koppelen.
- De Wastedrop App vraagt een postcode.
- Wat is de leveringstermijn van mijn bestelde sleutelbadge?
- Wat moet ik doen met mijn afval als de Drop&Go container defect is?
- Kan ik als inwoner of tweedeverblijver gebruik maken van de toeristenmodule?
Ik heb problemen met mijn app.
Contacteer onze helpdesk: 0800 78 588
Van maandag tot vrijdag
08.00u - 12.00u
12.30u - 17.00u
De container werkt niet of ik wil een probleem melden.
Contacteer onze helpdesk: 0800 78 588
Van maandag tot vrijdag
08.00u - 12.00u
12.30u - 17.00u
Kan ik als inwoner of tweedeverblijver ook een wegwerpbadge kopen?
Ja, dat kan. Iedereen is vrij om de betaalmogelijkheid naar keuze te kopen, maar de wegwerpbadge is duurder en je kan geen extra provisie op deze kaart plaatsen.
Ik heb al een provisierekening bij de IVVO, is er dan nog een provisierekening nodig voor mijn andere familieleden?
Nee, er is maar 1 rekening nodig per gezin. Als je familielid via de wastedrop app dan moet die ook jullie afvalrekening koppelen (diftar). Als een tweede sleutelbadge wordt aangevraagd voor een ander gezinslid, is deze automatisch gekoppeld (onder voorwaarde dat jullie op hetzelfde adres gedomicilieerd staan).
Ik ben handelaar, mag ik ook afval droppen in deze punten?
Nee, de Drop&Go restafval- en sorteerpunten zijn enkel bedoeld voor huishoudelijk afval.
Meer info over afval voor handelaars.
Ik ben handelaar en wil ook een Drop&Go verkooppunt worden. Wie contacteer ik?
Bedankt voor je interesse! Stuur een mailtje naar drop-go@depanne.be. Vermeld zeker je contactgegevens.
Hoe kan ik geld op mijn afvalrekening plaatsen?
Met de app
Je kan in de app zelf een nieuw bedrag uploaden via ‘Mijn saldo’
Met een sleutelbadge
Je krijgt een persoonlijke brief met je sleutelbadge van de IVVO met de te nemen stappen. Indien dit niet lukt, contacteer IVVO.
Met een wegwerpbadge
Deze is 5 euro waard, hier kan geen extra geld op geplaatst worden.
Ik ben buitenlandse tweedeverblijver en ben mijn unieke code en login kwijt.
Je unieke login en code kwijt? Vraag deze opnieuw aan via de helpdesk.
Kan ik het resterende bedrag op mijn wegwerpbadge terugkrijgen?
Nee, het resterende bedrag op een wegwerpbadge wordt niet terugbetaald.
Wanneer begint de geldigheid van mijn wegwerpbadge te lopen?
De wegwerpbadge is 1 jaar geldig en dit start bij het eerste gebruik van de badge aan een Drop&Go punt.
Wat is mijn afvalrekening?
Je hebt een afvalrekening nodig voor het gebruik van de Wastedrop app en de Drop&Go sleutelbadge.
Bij het aanvragen of aanmelden maakt IVVO automatische een afvalrekening voor je. Als je geld wil bijplaatsen of je wil je saldo raadplegen kan dit via:
- de Wastedrop App
- Het klantenportaal van IVVO
Ik kan als tweede verblijver via de Wastedrop App mijn Diftar-rekening (afvalrekening) niet koppelen.
Dit komt omdat je rijksregisternummer niet gekend is bij de afvalintercommunale IVVO. Registreer je via deze website.
Geef van alle personen van je gezin die gebruik willen maken van de app ook de rijksregisternummers door via bovenstaande link
De Wastedrop App vraagt een postcode.
Geef hier de postcode van De Panne 8660 in.
Wat is de leveringstermijn van mijn bestelde sleutelbadge?
Normaal duurt de verzending ongeveer 2 weken.
Als je na 3 weken je sleutelbadge nog niet hebt ontvangen, contacteer dan onze helpdesk via 0800 78 588.
Van maandag tot vrijdag
08.00u - 12.00u
12.30u - 17.00u
Wat moet ik doen met mijn afval als de Drop&Go container defect is?
Het afval deponeren naast de container is ten strengste verboden en kan resulteren in een administratieve boete, als de container niet werkt is het altijd mogelijk om je afval te droppen in een andere container in de buurt.
Kan ik als inwoner of tweedeverblijver gebruik maken van de toeristenmodule van de Wastedrop app?
Ja, dit is mogelijk. Bij de installatie van de Wastedrop app koppel je je Diftar-rekening niet.